Radioreclame

Afbeeldingsresultaat voor radioreclame

Steeds meer lokale en regionale bedrijven ontdekken de kracht van radioreclame bij Radio Compagnie. Tot voor kort was radioreclame alleen beschikbaar voor landelijke adverteerders. De komst van reclame op lokale en regionale omroep heeft daar verandering in gebracht. Nederlanders luisteren gemiddeld twee en een half uur per dag naar de radio. Dat betekent dat er meer naar de radio geluisterd wordt, dan dat men de krant leest of televisie kijkt.

Naast bij een stijgend aantal (vaste) luisteraars staat in de gemeente Hoogezand-Sappemeer bij steeds meer (productie)bedrijven de radio op de bedrijfsvloer afgestemd op Radio Compagnie.

Met radioreclame bereikt u uw doelgroep waar u die wilt bereiken: op het werk, thuis of onderweg. Radio is mobiel; dus altijd bij de luisteraars in de buurt.

Als geen ander medium kan radioreclame gebruikt worden ter ondersteuning van krantenadvertenties of direct mail. De combinatie met radioreclame vergroot het effect van bestaande advertentiecampagnes.

Herhaling is de kracht van reclame. Geen ander medium stelt u in staat een hoge contactfrequentie te bereiken voor een relatief laag budget. Tarieven en mogelijkheden van radioreclame zijn gebaseerd op een hoge herhalingsfactor. Onze minimale aanbieding begint bij 8 keer per dag.

Radio Compagnie biedt u ook de mogelijkheid om uw bedrijf te promoten via onze website. De website van Radio Compagnie heeft een hoge respons, wij zenden namelijk ook uit via het internet. Tevens wordt uw reclame getoond onderaan deze pagina en is de reclame spot ook te behoren.

 Afbeeldingsresultaat voor radio

Informatie

Radioreclame is een prima medium om uw andere reclame-inspanningen te ondersteunen, zowel voor naamsbekendheid als voor promotiedoeleinden. Neem vrijblijvend contact op met Radio Compagnie voor meer informatie of een afspraak.
Henk Koolman, 
, of telefonisch 06-41810635

Radio Compagnie zendt 24 uur per dag uit via de ether op 105,2 FM en via de kabel op 105,0 FM. 

En natuurlijk wereldwijd via internet!

Voordelen radioreclame

  • Radioreclame is efficiënt. Veel studies hebben dit al aangetoond. Radioreclame maakt de consument zeer bewust van een bedrijf, product of merk. De boodschap van een radioreclame wordt zeer efficiënt overgebracht. 78% van de luisteraars herinnert zich reclamespotjes en 40% kan zich nog het juiste bedrijf of merk herinneren.
  • Radioreclame heeft een goede responsfactor.
  • Radioreclame kan in korte tijd voor naamsbekendheid zorgen.
  • Radioreclame is een zeer goede en snelle lifter. Een campagne in kranten en tijdschriften wordt veel sterker door een ondersteunend radiospotje.
  • Radio heeft een zéér groot bereik.
  • Radioreclame bij Radio Compagnie is betaalbaar.
  • U kunt doelgroepgericht werken door te adverteren of door bijvoorbeeld net voor en na een bepaald programma te adverteren.

Tarieven radioreclame

Commercial, minimale afnameprijs                                          30,--* 15 keer uitzending

Commercial, 8 keer per dag                                                     50,--* per maand

Commercial, voor een jaar                                                    € 500,--* per jaar (normaal € 600*)

Programma adoptie, prijs per programma                            € 100,--* per maand.

Maakkosten commercial                                                          35,--* per commercial

*Prijzen zijn exclusief 21% BTW

Radioreclame in een maandpakket kost slechts € 50,-  (excl. BTW), een radiospotje kost dus maximaal € 0,55 per keer! (excl. BTW)

Daarvoor wordt uw reclameboodschap dan minimaal 8x per dag uitgezonden; dat is 56x per week.
De kosten voor het maken van de spot zijn € 35,-- excl. BTW. Dit zijn kosten voor het maken van de spot alsmede de geluidsdrager.

AANBIEDING: Wilt u voor 3 maanden tegelijk afneemt, dan zijn de kosten voor het maken van de spot voor onze rekening.

Wanneer u langere tijd van het medium radioreclame gebruikmaakt, wordt u elke derde achtereenvolgende maand de mogelijkheid geboden gratis een vernieuwd radiospotje te maken.

Tips

  • Laat per spot minstens driemaal uw naam horen.
  • Zorg voor onmiddellijke respons.
  • Lokale radioluisteraars zijn trouw en dynamisch. Ze zijn gevoelig voor promoties en wedstrijden en u moet daar dus op inspelen. Ze proberen ook graag nieuwe producten uit.
  • U moet emoties wekken bij de luisteraars: affectie, herkenning, begrip. Warmte en humor zijn hiervoor het meest aangewezen.
  • Gebruik een plezierige muzikale jingle, want muziek is héél belangrijk op de radio.
  • In een informatieve spot gebruikt u best maar één argument. U mag dat wel herhalen.
  • Een radiospot van 30 seconden mag ongeveer 70 woorden bevatten. Een telefoonnummer moet u minstens twee keer vermelden.